En känsla

Jag vet ungefär hur jag vill att det ska se ut här hemma, det är inte en exakt stil eller färgsättning utan mer än känsla. Lite lantligt,vintage men inte bara vitt och slitet. Dessutom ska det fungera och spegla husets ålder. Huset har över hundra års historia. En ombonad mysig hemtrevlig känsla, mjuka trägolv och ljust med inte kliniskt vitt. Mjuka färger och möbler med historia. Historia som jag känner till. Vårt sovrum har i mina ögon rätt känsla. Linneskåpet som kommer från min mormor och morfar och som de använde som skafferi. Sängöverkastet som min svärmor har virkat, spegeln som kommer från Håkans morfar och är ganska gammal. Tavlan är köpt på loppis av min mamma tror jag. Bilden på tavlan har den rätta romantiskt lantliga stilen. Plåtasken med det romantiska motivet har jag köpt på loppis för någon sommar sedan. Bilden på barnen i blåbärsskogen tror jag är från skolansvärld eftersom att det står blåbär nedtill. Saker med historia som sätter rätt känsla i rummet, så tänker jag om fortsättningen av husets renovering. Sätta rätt känsla med väl valda saker och inredning.

IMG_20150311_143312 (1)

Bilder från sovrummet, jag har lagt till ett sepiafilter på bilderna lite för att förstärka känslan.

Lämna en kommentar