Loppisfynd och hemska tapeter

Vi tog en mysig tur in till Umeå. Fika på café Victoria, Biltema och leksaksaffär mest för att hålla den yngsta på bra humör. Ett oplanerat loppisbesök på SoF båsloppis i Umeå http://www.sofumea.se . Där kan man tillexempel hyra hyllplats de ombesörjer försäljning av de prylar man tar dit. Sedan efter en vecka eller hut länge man valt att hyra får man det man tjänat.Ett smart system i mina ögon som vi ska testa. De har en avdelning som ombesörjs av öppen gemenkap och där hittade jag mitt pelarbord som jag har letat ett tag. Litet och nätt och kostade överkomliga 100 kr. Nu står det i vårt vardagsrum. IMG_7878[1]IMG_7880[1] I vardagsrummet finns även de tapeter i vårt hus som jag tycker är helt vedervärdiga och helt malplacerade. Om någon nu valt dessa tapeter och uppskattar dem har de säkert de i ett hem där de passar in. Jag tycker att mönstret nästan attackerar mig. Var vi säker på att de satt ordentligt skulle vi måla väggarna vita. Med tanke på att det är ett slarvigt jobb (inte gjort av oss) bakom den tapetseringen så avvaktar vi. Det blir repgips och tapeter i tidig 1900-tals stil. Bortsett från tapeterna så pryder bordet verkligen sin plats och på det finns tidigare loppisfynd placerade och en virkad duk som jag tror att min farmor virkat en gång i tiden.

2 thoughts on “Loppisfynd och hemska tapeter

Kommentera

