En mysig fixarhelg

Helgen har varit en sån där mysig helg som jag älskar. Det har regnat mellan varven. Det har ändå gått klippa gräset, köra grästrimmer och snyggat till på gården. Eller Håkan har gjort det. Jag har städat på farstubron och ställt dit ett högt skåp vi tidigare har haft i köket. Nu har det som uppgift att hålla iordning på grillkol och annat som förvaras på bron, sånt som hittills varit i en enda röra. Vi har satt upp de blå väggskåpet  jag fick av mamma och jag blev fånigt nöjd. Det innebar att jag blev tvungen att städa skåpen i köket. Ett tråkigt jobb men nu i efterhand känns det riktigt bra. Allt det här fixande har resulterat i en del planer på att möblera om en hel del. Mer om det kommer jag att skriva om längre fram. Vi har avslutat dagen med en godmiddag med grillad lax, varm potatissallad och efter det jordgubbar och grädde. En lyxig och fantastiskt god sommarmiddag. Visst är det så att vissa maträtter är extra förknippade med sommaren? En fantastisk helg som i mina ögon har varit kreativ och väldigt givande.

IMG_8038[1]IMG_8034[1]IMG_8032[1]

One thought on “En mysig fixarhelg

Kommentera

