Trädgårdspyssel och en lugn lördag

Idag har det varit en i mia ögon perfekt lördag. Hela familjen sov till 10.00. Åt frukost i lugn och ro utan stress. Det är för mig helg att kunna göra det. Sedan när Håkan åkte iväg för att jobba och Emelie försvann ut med en kompis. Då gick jag ut och pysslade lie i trädgården det är avkoppling för mig att gräva i jorden och så och plantera. Till och med rensa ogräs är avkopplande i mina ögon. Jag frösådde lite gräslök,sallad,persilja och planterade ut citronmeliss som jag har drivit upp inne. Jo så har jag sett till att det är lock på pallkragarna. I den andra pallkragen så sådde jag tre rader morötter och  en rad rädisor.Jag rensade runt jordgubbarna, gav rabarberna mer jord och rensade i rabatterna. Jo och knopparna på äppelträden är stora och fina trots att träden i sig inte är så stora.Till min stora lycka den pion jag planterade förra sommaren och som jag trodde var död har börjat visa små röda skott. Sånt gör iallafall mig lycklig. Lite mör i armarna men det är mest en skön känsla.

DSC_0011

Ska bli kryddor i den här.

2015-05-16 14.10.08

Äppelträden har knoppar, troligtvis inte några äpplen i år för att det är ett ungt träd men de fina äppelblommorna finns ju att se framemot.

Kommentera

