Tålamod en dygd

Jag ska erkänna en sak. Tålamod är väl inte min starkaste sida då det gäller renovering. Kanske beror det på att redan innan vi har börjat. Har jag en bild klar i mitt huvud av slutresultatet. Tur att H i de sammanhangen har ett otroligt tålamod med mig. Lyckas med sakliga argument få ner mig på jorden igen. Hur som helst så har vi börjat riva bort mardrömstapeten i vardagsrummet och påbörjat förvandlingen där. Jag har väl förstått att detta projekt kommer att ta tid och måste få göra det. Två heltidsjobb, tidigare tapeter som inte sitter något vidare så därför krävs ett ganska gediget underarbete. Dessutom en renoveringsbudget som är begränsad. Det för att inte spräcka renoveringsbudget på renoveringsgips. Kan ändå inte hålla mig ifrån att fundera på ny möblering,fotovägg med bilder på nära och kära i fina ramar i blandade former och utseende. Jag vet att det säkert är en månad bort innan jag kan börja med sånt. Men så funkar jag och jag får träna upp mitt tålamod. För tålamod är ju en dygd som sagt.

IMG_7899[1]

Nuvarande tapet, en smått hysterisk mörk historia

IMG_7900[1]

Nu har vi börjat riva ett gediget och tidskrävande jobb då det som sitter inte sitter så bra.

Kommentera

