Våren tog en paus och lite påskpynt

Våren började stolstilat med mycket sol och höga trempraturer för att vara Mars. Alla trodde eller på något sätt lurade sig själv och även jag att så skulle det fortsätta fram till sommaren. Så blev det inte det, det blev kallare och det föll snö igen. Iofs så ligger den inte kvar länge då solen tittar fram. Antagligen mer normalt och väntat den här årstiden än att saker i rabatterna börjar grönska. Hur som helst så är jag sugen på mer ljus och pigga färger.

Jag har redan påskpyntat lite, ja,jag vet lite tidigt kanske men min påskhöna har åkt fram och köket går i vårigt grönt och soligt gult just nu.Pigga färger som lyser uppi köket. Påskliljorna på det vita gamla skåpet växer väldigt fort. Jag hoppas att de inte växer ur sin kruka innan de kan flytta ut i rabatten. På en fönsterbräda samsas förplanterade tomatplantor och kryddor med nyväckta pelargoner. Även sånt hör våren till för mig, förberedelser inför odlingssäsong. Vi har fått ett gamla fönster av grannen som ska sitta på pallkragarna och ge mina kryddor värme i sommar. Trots att våren tog en paus så vårfixar jag inne med påskpynt, pigga färger och lite odling.

IMG_20150322_115527 (1)IMG_20150322_115925

Kommentera

