Höstfix i trädgården och att göra ett val

Solen skiner och det är en ovanligt varm septemberdag. Dagen började med att jag gräddade plättar till Emelie.  Jag och Håkan har städat i trädgården och han har klippt gräset. Jag har gjort i ordning en liten fin höstgrupp på farstubron. Ljung i konservburkar och i en trälåda. Det är så kul att skapa och fixa. Dessutom har jag rensat ogräs och tömt pallkragarna på sallad som var övervuxen och annat. Emelie plockade in lite äpplen. Jag älskar verkligen våran lite vilda trädgård. Passar oss på något sätt. Golfgreen till gräsmatta eller perfekt kanskuret är inte vår grej helt enkelt. Den ska tåla lek och att leva i. Nu ska vi snart gå och rösta. En självklarhet tycker jag. Annars har man ingen rätt att klaga på hur saker och ting fungerar. Efter det blir det hemgjord äppelpaj på egna äpplen. Bara att kunna skriva något sånt gör att jag känner mig rik. En underbar och lugn söndag som verkligen behövdes för oss alla tre.

IMG_7183[1]IMG_7179[1]IMG_7185[1]IMG_7174[1]

Kommentera

